’t Eultje

Op 12 september is het onderstaande plan gepresenteerd (link: Presentatietekening ’t Eultje Ouwerkerk_A0_14-08-2024). Naar aanleiding van de presentatie werden er verschillende vragen gesteld en suggesties gedaan. Er was een medewerker van de gemeente Schouwen-Duiveland aanwezig die deze suggesties heeft genoteerd. Daar waar mogelijk (voornamelijk kleine aanvullingen, bijvoorbeeld een prullenbak met honden- en kattenpoepzakjes) zullen deze zaken nog worden toegevoegd aan het ontwerp.

Nu zal eerst het college van Burgemeester en Wethouders het ontwerp bespreken. Vervolgens is de verwachting dat komende oktober de gemeenteraad zal stemmen. Als het ontwerp wordt goedgekeurd door de gemeenteraad is de hoop dat nog dit jaar de eerste schop de grond in zal gaan. Wat hierbij helpt is dat tijdens de informatiebijeenkomst bleek dat de aanwezigen het eens konden zijn met het laatste ontwerp. Dit is voor de leden van gemeenteraad belangrijk om te weten. Ze willen namelijk niet iets goedkeuren dat onvoldoende wordt gedragen door de inwoners van Ouwerkerk.